måndag 14 mars 2016

Kunde inte vänta längre!

Nu är det bara att hålla tummarna


att dessa små skönheter klarar sig!

Känns som att ju äldre jag blir ju tidigare börjar jag.
Julgranen som förr togs in dán före dán tas sedan ett par år in redan till Lucia.
Påskpyntar gör jag numer flera veckor före påsk, väldigt sparsamt men ändå.
Penséer köper jag också tidigare.
Varför så bråttom.....eller är jag bara otålig!?
Kan också vara så att det är mysigt att njuta länge...

På tal om att tjuvstarta.....första semlan åt jag redan innan jul och i helgen 
blev det våfflor....bra att ha testat innan våffeldagen!


Gammalt väl beprövat våffeljärn.

Mmmmm så gott det smakade med sylt och grädde!


Mycket skog och mark men försöker också komma igång lite mer aktivt med
att träna de lurviga.
Lexie var igår på 3:e kurstillfället i Nosework och hon tycker det är såååå himla kul.
Lite svårare nu när hon bara ska söka eucalyptus, tidigare tillfällen hade hon hjälp
av köttbullar. Totalt slut är hon då vi kommer hem!
Har också börjat träna nya moment i rally med Nea...vi får se om vi känner
oss mogna för tävling senare i år.


En bolltokig dam som älskar när vi tar med en tennisboll...


Nea springer efter bollen och Lexie efter Nea.....är hon på riktigt retligt humör hänger
hon Nea i svansen och ibland snor hon bollen.... Kan tänka mig att hon är precis så
jobbig som bara "småsyskon" kan vara......

Kram Lena


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"