söndag 14 augusti 2016

Efter regn kommer sol!

Söndag med sol från klarblå himmel, 

vad mer kan man önska efter de senaste dagarna med regn och en känsla av
höst!

Underbart!

I veckan var det kursstart på höstens agilitykurs. Tänkte jag skulle vara lite 
tidseffektiv och anmälde båda hundarna...smart tänkte jag...nu vet jag inte längre...


De lurviga två skötte sig exemplariskt men som jag fick springa... 
Nåväl om jag får bättre kondis på köpet är det ju ingen nackdel!


Lördagskvällen tillbringades med kollegor och andra trevliga gäster på ros/rosé-party
i Maleviks rosenträdgård. Vår kollega Håkan bjöd till fest, fantastisk mat och den
vackraste dukning jag någonsin skådat. Vackert porslin, silverbestick, kandelabrar och 
det mest fantastiska rosenarrangemang!

Jag tiggde till mig några rosor som doftade magiskt...


Vad den heter har jag givetvis glömt men en parfym med denna doft hade ingen
tackat nej till!


Idag har vi varit och tränat rallylydnad...även denna träning med båda hundarna.
Nea och jag står inför stora utmaningar innan vi vågar oss ut för att tävla i avancerad 
klass. Men hon är allt bra duktig min stora tös!


Lilla lurvet som även hon är oerhört följsam får ibland prova på moment som kanske
är lite överkurs, positiv och ambitiös som hon är går även dessa förvånansvärt bra.
Tycker väl det är lika bra att prestera då hon inte är så förtjust i att vänta på sin tur.
Kanske den största utmaningen vi har framför oss...att lära sig vänta....


Jag vet! Det är inte säsong för våfflor...


Gjorde plommonmarmelad i veckan...blev lite mer som sylt...
Våfflor, plommonsylt, en klick grädde!

Mums

Har även provat till mackan, det gick alldeles utmärkt och visst är det något 
speciellt med hemlagat....
Och trädet det är fortfarande fullt av plommon...

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"