onsdag 22 februari 2017

Det var ett tag sedan sist....

Tidsbrist!

Det har varit mycket ett tag nu och jag har känt mig lite "opigg".
Ett uttryck som min pappa använder....ganska bra tycker jag....
ibland är man just precis opigg!

Det har varit en del pyssel med att leta lägenhet till mor och far.
Sälja deras radhus.
Ordna med flytt och allt som hör därtill.
Gör vi rätt eller fel.

Med facit i hand känns allt helt rätt, så skönt att kunna slinka in på
 en kopp kaffe och en pratstund.
Kunna finnas tillhands och hjälpa till.

Denna utsikt har de nu bytt ut mot en helt annan i Göteborg


Den de fått istället är inte illa den heller....tyvärr ingen bild!

De lurviga har passat på att löpa nu i februari....schyssta tjejer som fixar
detta samtidigt....


Nu har lösdrifter bytts mot koppelpromenader....valpar vill vi inte ha....synd
egentligen att dessa båda praktexemplar inte kommer att bli "mammor"!


Jag börjar så smått längta efter varmare tider. Det har varit riktigt grått och ruggigt 
de senaste veckorna. Tänk att kunna sätta sig på en bänk med en kopp kaffe
och känna solen värma......


Ska kanske inte överdriva...ett par fina dagar har det allt varit men det lär nog
dröja innan det blir bad för min del. Jag har ju med åren blivit en sådan
badkruka!


T o m kameran har tillfälligt gått i vila, lusten har inte funnits även om jag fotat någon
dag. När den väl kommer fram tar jag alldeles för många bilder...mycket som hamnar i
papperskorgen.
Men tänk så mycket lättare det är idag när man kan ta obegränsat med kort, titta och 
sedan slänga! 
Det var inte alltid bättre förr!


Kännetecken på vovvarna.
Det lilla trollet är alltid smutsig!


Det fanns en tanke med dessa bilder....Fokus och skärpa på en hund...

Kul att det alltid kan bli bättre!

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"