tisdag 24 april 2018

Våga för att vinna

Och att komma igång.....

I år har jag haft svårt att hitta motivation och tid för att träna Nea och Lexie
så som jag vill.
Vi går och har gått ett par kurser i både rallylydnad och agility.

Lika bra att anmäla till en tävling....lite lättare nu när båda tävlar i samma klass....då 
behöver ju jag bara ha en bana i huvudet.....

Alltid en skräckblandad förtjusning när det är dags att ge sig ut på banan.
 Gårdagens tävling såg jag enbart som en träning och en nyttig sådan.

Både Nea och Lexie gjorde sitt absolut bästa.....det räckte som förväntat inte
till kvalificerande resultat men nu är jag riktigt taggad för att ge mig ut igen.


Jag kommer inte ha mer tid framöver men det handlar om att prioritera och även 
mycket korta träningspass är bättre än inga...

Jag är ju inte bara matte till de lurviga...

Jag är maka, mor, svärmor, farmor, dotter, vän mm 

Tiden ska räcka till många nära och kära!


Idag hade jag verkligen inte lust att ge mig ut på promenad...som det har
blåst och regnat idag....och det är kallt!

Väl ute och ordentligt påklädd var det riktigt skönt!


Jag gjorde det lätt för mig och valde skogen.


Även lilltrollet börjar bli duktig på att ställa upp sig när kameran kommer fram.

Klick godis klick godis!


Det är svårt att fatta att det för några dagar sedan var högsommarvärme....här
svänger det snabbt vill jag lova.


Nu får jag även träna på att fota lilltösen....än så länge är hon med på noterna!


Sötaste lilla hjärtat!


Levande ljus och en stund framför teven....sedan God Natt

Kram Lena


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"