onsdag 1 augusti 2018

Kvällsdopp...Stamsjön!

Lite svalare idag den 1:a augusti.....men ändå
varmare än de somrar vi är vana vid!!!

Snabbt vänjer man sig vid värmen och tycker att 24 grader
i skuggan känns lite kyligt...

Är övertygad om att det var varmare i vattnet.

Stamsjön runt efter jobbet1

Äntligen lite svalare....antar att jag ångrar att jag ens tänkte så....när regnet
så småningom kommer och jag längtar efter sol.....

Nåväl...idag orkade vi tänka promenad...

Vad passar då bättre än att åka till Stamsjön i Lerum och promenera ca 6 km
runt sjön.


Vattennivån är så låg att många båtar låg "på land"!!!!
Igår hade vi värmerekord i Göteborg...ingen nu levande människa har hittills varit
med om sådan temperatur...WOW, detta fick vi uppleva!

En lagom promenad och ett dopp på vägen!


Vet inte vad som hänt med Nea...ett gäng ungdomar hoppade från en klippa en bit
bort....inte ens godis kunde få henne att släppa gänget...måste vara instinkten
att valla...alla ska vara där vi är...


Släppte ungdomarna när jag hoppade i....ett dopp för Mikael och två för mig...
Måste varit 25 grader i vattnet....helt galet ljummet och makalöst skönt!!!
Temperatur helt i min smak!


Lilla lurvet doppade tassarna.....väljer att vakta ryggsäcken!
En bodyguard och en som håller koll på värdesaker är en alldeles utmärkt kombo...


Torrt som fnöske i markerna....ännu inget bevattningsförbud hos oss men en
uppmaning att tänka till!

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"