lördag 25 maj 2019

Ett nytt litet lurv!

Ett nytt litet lurv till familjen!

Happiest Tails SeeYaa


Nea och Lexie har fått en liten "kusin"! Dotter med make har köpt denna lilla sötnos....till vardags kallas hon Lilja. Så bedårande söt och jag fick äran att följa med och hämta henne.


Känslan att få hem en ny liten familjemedlem! 
Som sagt, jag var bara behjälplig vid hämtning och transport hem men jag längtar
efter att träffa lilla minilurvet igen!


Nea och Lexie kommer att ta väl hand om den lilla när de träffas igen!


Vi tillbringar som vanligt helgen i Skalhamn och vårt lilla nybygge. Trädgården är då
inte mycket att skryta med....vi kommer att göra det ganska lätt för oss och lägga
gräsmatta på det mesta av tomten och sedan klura ut hur vi vill ha det. 
Som det ser ut idag har vi rabarber, en vinbärsbuske samt en häck....


Den föll på min lott idag! Fattar inte hur jag kan se så glad ut......kanske att jag vissa dagar
gillar trädgårdsarbete....


Lätt påhejad var jag av denna vovve som la sig som "Ferdinand", inte under korkeken
men väl under vinbärsbusken. Där matte är där är Nea. 

Och kan man tänka....Just idag har vi, min käre make och jag varit gifta i 34 år!!!
Inte är vi duktiga på att fira men lite god mat smakar mums en dag som denna.
Vi premiärgrillar i nya Skalhamn och det smakar mums!


Tyvärr fick vi sitta inomhus, efter en riktigt solig och varm dag drog plötsligt kalla
vindar in...Det blev riktigt kallt...
Sådan är den svenska våren och sommaren...absolut inget att lita på!!!

Kram Lena



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"