torsdag 9 juli 2020

Semester Dag 18

Idag skulle farfar ut på ett ärende, Wilma och jag
bestämde oss för att luncha ihop.
Bara vi tjejer!

Inte helt ovanligt oss, vi kom lite för tidigt och fick vänta en stund innan de öppnade.
Vi hittade goa fåtöljer och satt och snackade en stund.

Ett toalettbesök hanns med innan....

Kollar menyn, Wilma funderar på om det ska bli pannkakor eller hamburgare.
Farmor? Tror du det finns choklad till pannkakorna, det gillar jag!
Ännu ett besök på toaletter. Dit måste man ha bricka för att komma in, den hämtas och
vi går ut.
Nu börjar jag bli lite fundersam, är lilltjejen kissnödig eller är det spännande att gå dit....

Pannkakor till Wilma och varmrökt lax med potatissallad till mig.
Servitrisen berömmer Wilmas fina klänning och uppmärksammar att de har 
nästan samma färg på naglarna!
Wilma får dessutom ett sugrör!
Bästa service!
Så är det dags för toabesök igen, tror vi var där 6 ggr.... Den toan var populär!!!
Älskade underbara barnbarn, farmor gör precis allt för dig!

Efter att ha slappat en stund i soffan med Greta Gris på teven fanns det krafter för bus igen.

Wilma tog en liten promenad med Gaffe som är henne baby. 

Så vart det High life. Hundarna var på bushumör, Wilma var på bushumör och vi hade
så roligt!

Inte lätt att få bra bilder men så här såg det ut här och då!

Farfar går att använda till mycket....att balansera på och hundarna hoppade över.
Härligt att få skratta av sig!

Vädret har idag varit precis lagom. Varmt och gott i lä, inga ytterplagg behövs,
Wilma har badat i sin pool på altanen, man orkar busa och röra sig.
Ett väder helt i min smak!

Nu får vi inte glömma dagens stora händelse!
Wilma har blivit storasyster och vi har fått vårt 3:e barnbarn. Planerat kejsarsnitt så vi
visste datum, lite pirrigt har det varit så lättnaden och glädjen är enorm nu när allt gått bra.
En liten pojk såg dagens ljus idag....ytterligare ett mirakel!


När jag pratade med pappa häromdagen berättade jag att han snart har 
6 barnbarnsbarn.....oj sa han, då måste jag vara gammal!
Jag hoppas han får träffa även denna lille kille.

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"