måndag 4 januari 2016

Två löptikar!

Jag ska nog vara glad, båda hundarna
löper samtidigt!

Men som det slickas och promenader i koppel går inte snabbt, även
om jag gör mitt bästa för att snabba på bitvis, det skvätts ibland var
20:e meter.

Bara att slappna av och låta tiden ha sin gång!


Idag har jag varit alldeles ensam på landet, förutom de lurviga då.....

Har passat på att jobba....schemat för året ska skrivas och det tar en stund....

Har varvat jobb med fikapaus, lunch, två långa härliga promenader, lyssnat på
ljudbok och en stunds vila.


Så skönt att rå sig själv och ta dagen som den kommer...men visst var det skönt 
när maken kom åter efter att ha varit i Stockholm över dagen!


En solig och fin dag men riktigt kallt.


Det bet bra i kinderna...för att inte tala om händerna när kameran skulle fram.....


Inte en endaste tass ville kolla in vattentemperaturen!


Inte mycket pälsvård hävdar jag alltid och det är oftast sant men just nu


har kvällarna i TV-soffan ägnats åt att reda ut tovor...


Kanske ingen favorit hos hundarna men båda tar det med ro och en stunds


mys blir det också.... vill ju gärna att hundarna ska var fina i pälsen när My Dog
närmar sig med stormsteg!


Eftermiddagens promenad blev ner till Halmsund, två mysiga små hamnar i två små
vikar...
Vårt lilla samhälle på landet erbjuder en hel del variation vad gäller promenader!

Kram Lena


1 kommentar :

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"