måndag 17 september 2018

Hundar och barnbarn....

Lite enformigt kan man tycka....!

Helgen som varit har kretsat kring de lurviga två och vårt barnbarn Wilma.
Vi har haft förmånen att njuta lite extra av Oscar och den lilla, de har
valt att tillbringa helgen tillsammans med oss....en massa mys har det blivit!

Lördag eftermiddag tillbringade jag, Nea och Lexie på Stenungsunds brukshundsklubb....
Dubbla starter i rallylydnad avancerad.
Varierad framgång eller katastrof kan jag lugnt säga.
Lexie var tämligen jämn men jag lyckades inte riktigt få henne i rätt mood....ingen godkänd
runda för hennes del.
Vi har försökt men nästa gång vi ställer upp ska vi vara bättre förberedda!

Nea av Ulfsäter gjorde en första runda som var rent skrattretande.....denna 
fruktansvärda frestelse.....detta får jag ta på mig....
Träna, träna och åter träna är nyckeln till framgång1

Runda nr 2 gick bättre för Nea...godkänt resultat och en 2:a plats.
Faktiskt bara två godkända!

Nu kan vår Nea lägga till titeln RLD A


En väldigt lång tunga efter att ha fått leka med sin älskade tennisboll.


Att vara en stund på lekplatsen är kul!


Skrubbsår på näsan efter en liten vurpa....så kan det gå när man blir lite ivrig!


Och vi som inte fick vara med.....
Är de båda bara tillsammans är det helt ok att vänta en stund!


Wilma kan mycket själv nu.....att gå i högt gräs kräver en hel del koncentration....

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"