lördag 8 september 2018

Så spännande att bygga nytt....

Vi är eventuellt lite galna!

Kan inte hålla oss utan måste ut på tur till Skalhamn och kolla läget
nästan varje vecka.
11 mil dit 11 mil hem....

Första huset...dock inte vårt....har kommit upp, kan verkligen inte
fatta hur snabbt ett hus liksom "faller" på plats.
Grymt duktiga snickare!
Det kommer att bli så fint!



Vi går runt och bara njuter...som tur slapp vi regnet...iaf där och då!



Det nya huset ligger på samma plats som detta...Buskar och häckar är borta och
helt plötsligt känns den lilla tomten jättestor!

Nåväl....tillräckligt stor...


Vår bottenplatta är klar och vecka 39 är det tänkt att vårt hus ska komma!
Först då får vi en riktig känsla för hur det kommer att bli. Denna
bild är lite missvisande....husen ligger relativt långt ifrån varandra.
Tur att ingen av familjerna älskar stora krävande tomter!!!


Entrésidan.
Jag ville gärna ta mig en titt uppför trappan och vips...


hade jag sällskap av en liten Lexie!


Plötsligt var de två!

Rätt coola båda två måste man nog säga!
Eller är det så enkelt att där matte är där är de lurviga två...

Nu är det bara att hålla tummarna att inget oförutsett inträffar!


I morgon har vi annat att tänka på! Wilma har fyllt 1 år och bjudit in till kalas.

Innan dess ska jag köra pappa till vallokalen så att han får rösta...själv har jag
förtidsröstat....

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"