söndag 8 april 2018

Absolut utan förvarning.....

Det är väl rätt dumt att följa årstiderna....absolut utan
förvarning kommer sommaren...
Givetvis välkommen alla dagar i veckan!


Jag som för några dagar sedan var osäker på om jag gjort vårplanteringen för tidigt...

På lunchpromenaden var jag lite osäker på om jag klätt mig för lätt..det hade
jag inte...jag hade tagit alldeles för mycket på mig...

Gillar inte att svettas in våren...jag vill känna mig behagligt sval och lagom...hela
tiden!


Var t o m tvungen att köpa en kall dricka på vägen....men jag klagar inte!
Eller nästan aldrig...vädret är ju till för att klagas på!

Någon hade tänkt till när ett träd fälldes och gjort en trevlig liten soffa.


Två bra sittplatser med tillhörande små bord.....bara kaffet som saknades i den härliga
vårvärmen.


Stackars Nea fick inte följa med på dagens rallyträning på Partille bhk. Hon har börjat löpa
och vi vill ju inte ställa till det för grabbarna i gruppen.


Det fick bli egentid med det lilla lurvet! Vår största utmaning är att backa....inget hundar gör
sådär naturligt men vi har börjat och jag tror hon fattar grejen...med rätt lön för mödan så!


Efter att ha klippt klor och kammat valda delar på vovvarna fick även fröken Nea en
stunds träning i trädgården. Inte lätt med en lillasyster som är expert på att tränga sig
emellan.


Att lägga sig i gräset tyckte Lexie var lite onödigt....kanske fortfarande lite fuktigt och 
äckligt enligt henne. Märkligt nog ska hon alltid in i alla lerpölar och vattendrag när
vi är ute i skogen men det är nog något annat. Lilla fröken Lexie ska alltid göra allt
på sitt eget sätt....

På promenaden idag sprang båda lösa....vi mötte ett yngre par och jag kallade in hundarna...man
kan ju aldrig veta om någon är hundrädd. De gick för förbi....tjejen sa: vilka fina hundar...killen
sa: och så väldresserade....det värmer!

Så lika men ändå så olika mina älskade lurvbollar!

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"