måndag 22 juni 2020

Semester 2020

Känslan när 4 semesterveckor ligger alldeles blanka och redo
att njutas....den känslan är allt riktigt go!


Det finns alltid lite att göra, en tråkig ojämn gräskant får fixas till, maken gör
grovjobbet, jag står vid sidan om och kommer med goda råd och 
hejarop......


Med lite tur och vatten kommer gräsfröna helt säkert sätta fart.


Både vi och de lurviga två uppskattar att komma ut på långpromenad.
Idag hittade vi en ny sträckning på en av favoriterna. Lite svalare och regnmolnen 
hängde tunga men vi klarade oss. 
Dryga milen blev det, därför lite extra nöjda idag!


En liten fikastund är aldrig fel.


Försöker klippa klor och ha lite pälsvård på söndagar....semesterkänslan infann
sig visst direkt så det fick bli måndagspyssel denna veckan.


Jag ljuger om jag skulle säga att hundarna älskar kloklipp, de springer gärna och gömmer sig
då klotång och läsglasögon plockas fram. Dock kommer oftast den som står näst i tur
fram då jag håller på med den första. Sedan ligger den som är klar i närheten
och ser väldigt nöjd ut.
Som en liten belöning körde jag  Nosework med dem!

Nu lider första semesterdagen mot sitt slut och morgondagen ser 
ut att bjuda på sol igen!!!

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"