onsdag 15 januari 2014

Rallylydnad

Längtan efter att gå kurs igen tog överhanden så nu är Nea anmäld till Rallylydnad 2. Hoppas verkligen jag har lyckats förmedla mina kunskaper till henne så att vi slipper bli "sämst i klassen".
Har sedan tidigare köpt denna "kortlek" som är ett bra hjälpmedel 
så att man lätt kan hålla koll på alla skyltar och kan göra egna banor hemma. Kursen börjar redan på onsdag så nu har vi något att träna inför. Hon är väldigt duktig hemma men i ny miljö har jag ingen aning men som jag känner min vovve tror jag att hon kommer att sköta sig med bravur. Hoppas bara att inte jag själv har en övertro på vårt kunnande då vi hoppar över nybörjarkursen!
Senare under våren kör vi igång med agilityn igen. Mycket roligt att se fram emot vad gäller "hunderiet"
Min förhoppning är ju också att vi ska våga oss ut och tävla,,,,,vi får se vad som händer!
Kram Lena

1 kommentar :

  1. Det är klart att ni fixar det! Lycka till på tävlingsbanan! Det är så roligt att träffa på andra schappar på tävlingsbanan men tyvärr är det inte allt för ofta!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"