söndag 21 maj 2017

Då var debuten i öppenklass överstökad!

Fredag kväll....söndag kväll....

Tiden skenar i rasande fart!

Vi har haft tropisk hetta...kyligt....och alldeles underbar sommarvärme!

Idag begav vi oss till Hässleholm och hundutställning Annki och jag.
Så glad att jag fick sällskap trots att vi startade från Göteborg 05.30....

 Debut för den lilla Lexie i öppenklass...hon är en stor vovve nu....
eller iaf vuxen!

Nåväl...hyfsat vuxen...oftast är hon ett riktigt yrväder!


Chappers Euphoria som hon så fint heter tog dagen med ro...jag fick jobba lite
extra i ringen då det luktade otroligt gott på sina ställen.

Vi är glada och nöjda över en förstaplacering i öppenklass med ck och fin 
kritik!
Visst hade vi gärna tagit ett cert men denna gång var det inte vår tur!
Oplacerade i bästatikklass.


Fin kritik!

Det är allt bra tur för oss att slippa få utlåtanden på papper....
Medelålders kvinna på 55....något stel i steget...inget förbröst....kunde varit
i bättre kondition.....så kunde det se ut för mig !!!

Åter till verkligheten...
Enligt Annki gav Nea Lexie några uppmuntrande skall då hon var inne i ringen...


Denna underbara vovve...socialicerade med hundar runtom...tiggde godis av deras
mattar...tror nog att Nea hade det rätt ok vid sidan om ringen!

Väl hemma igen var det dags att göra lite nytta...mina fådda tomatplantor behövde planteras
om


Jag som inte har ett enda grönt finger blir lite orolig....kommer jag att fixa detta!?!?

Jag ska göra mitt allra bästa för att kunna skörda härliga röda söta varma tomater
senare i sommar!


Jag har satt pelargoner utan någon som helst tanke...plötsligt kom jag hem med
vita, rosa och röda...

Lite wild and crazy...förra året hade jag bara vita blommor...i år satsar jag på alla färger...


Syrénen sköter sig själv! En hel vägg med dessa vackra...alltid vita...


I flera år har vi sagt att vi borde klippa ner lite till hösten...kanske blir verklighet i år...just
nu får vi njuta av denna vita "vägg"!

Sålänge ambitionen finns så finns det hopp...sedan blir det inte alltid som man tänkt sig.....

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"