fredag 19 maj 2017

Det är allt bra vackert nu!

Jag måste nog säga att denna årstid är en favorit!

MAJ denna månad då det känns som att allt ligger 
framför oss...så mycket förväntan!

Sköna maj när allt är grönt och frodigt....

Sommaren ligger framför oss och bara väntar...

Vi vet ännu inte vad den har att erbjuda....

Grönskan är så intensiv att man nästan blir bländad...

Två glada lurvbollar som har en massa spring i benen gör
en glad!

Energi i massor kan aldrig bli fel och ibland behövs
denna energi.....


Inga får ute ännu....annars en favorit för det lilla underbara
lurvet...


Lilla fröken nyfiken kan man kalla det här lilla trollet...vovven som är snabb som 
en vessla...alltid lika glad....älskar att pussas....och får hon chansen, vet man inte vilka
tokigheter hon kan hitta på...


Ges chansen att reta storasyster är hon på direkt....tur att Nea är en sådan pärla...
denna alltsomoftast allas vår mysvovve...ingen absolut ingen kan mysa som denna
sötnos!
Sålänge inte någon slags boll kommer fram...då förvandlas mysNea till en 
riktig galenpanna!
Som hon älskar bollar...då flödar energin i massor...agility har samma inverkan
på Nea...inte en enda belöning behövs. Hopp, tunnlar, balanshinder och gunga...
allt går i en rasande fart....


Vackert ogräs finns det i massor just nu


Förr om åren har jag kämpat med en vildes energi för att utrota dessa...med ålderns
rätt har jag lutat mig tillbaka...de får finnas...nu nöjer jag mig med att låta gräsklipparen
tillfälligt göra jobbet....ingen idé att jobba i ständig motvind...dessa överlever allt!


Någon har varit extra snäll mot våra insekter (inte jag) och satt upp ett alldeles
eget hotell för våra allra minsta...alla ska vi ha det bra!
Om det är fullbelagt eller ej har jag inte utforskat....


Nu ska jag njuta av veckans absolut bästa kväll....FREDAG

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"