onsdag 24 maj 2017

Färdigjobbat efter bara 3 dagar!

Kortvecka är allt en riktig lyx!

Efter tre arbetsdagar väntar fyra långa lata dagar...


Efter jobbet en liten tur till skogen...bara ett stenkast bort ligger denna oas!


Den här känslan att man bara måste stanna upp och njuta för att det är så 
bedövande vackert...känns som att det kommer med åldern...eller är det
så att jag har tid nu!?
Har blivit så klok att jag struntar i dammråttor och en massa måsten hemma...
Kan vara ganska säker på att det kommer någon regnig dag eller en tidig
morgon då jag har min energitopp!


Lite skog á la John Bauer.


Här syns tydligt vilken av vovvarna som är en liten "skitgris"....
Lexie kan aldrig hålla tassarna i styr...precis vartenda lite dike/vattendrag skall
urforskas.
Nea är torr och fin....såvida hon inte får tokryck vid sjö eller hav...då gör hon det ordentligt
och blöter ner absolut hela sig...
Så lika men ändå olika!

Avslutade kvällen med ett pass rallylydnad...denna gång tog jag bara med Lexie...
kände att vi måste träna lite fortsättningsmoment...
Kan bara säga att den vovven är galet enkel att träna med!
Om Nea får välja blir det agility eller kast med liten boll...alla dagar i veckan!


Morgondagen ligger blank framför oss, kanske blir det skönt häng i trädgården. Fredag morgon
drar vi till Skåne.
4 gubbar skall golfa medan deras "damer" ska utforska omgivningarna. Ska bli skönt 
att ta dagen som den kommer!
Hoppas att YR har rätt och ger oss sol och värme...det som vi behöver mest just nu!

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"