söndag 15 juli 2018

Mot Ramsvik!

Vi fick förfrågan att följa med på en tur till
Ramsvik!

Boende för en natt bokades hastigt och lustigt på Ramsviks camping.
Tanken var att delar av sällskapet skulle segla....resterande tre kom
efter i bil.


Lisa, Wilma, hundarna och jag åkte bil.
Det gick ju lite snabbare även om vi gav grabbarna ett rejält försprång...det tar ju lite
tid att förbereda Sputnik......en Stortriss......i bästa kondition.....men motorn ska
på, bensin och olja och segel som ska kollas innan avfärd.
Vi i bilen hann med en tur på Smögenbryggan med fika innan vi anlände Feldt`s brygga.
Bästa stället för en riktigt god lunch!

En liten Wilma kommer bli en riktigt bra hundcoach!


I väntan på maten......


med absolut bästa utsikten!


Jag är lite svag för "fish and chips"......resten av sällskapet valde hamburgare
och fisksoppa.
Allt smakade ljuvligt!


Liten var glad och nöjd över brödsmulor.....givetvis efter att ha ätit sin egen
medhavda lunch!


Så strålade vi samman.....bryggan vid Ramsviks camping.....

Men ojdå......det gick inte att lägga båten här.....grabbarna fick ge sig ut och leta
upp en annan plats.....
Tur att de hittade en fin liten naturhamn där Sputnik kunde ligga tryggt över natten.


Lisa och jag checkade in i stugan för natten....hundarna fick snällt vänta en liten 
stund.....
13 kvadratmeter stor stuga...
men med lite god vilja rymde den 5 vuxna, en liten Wilma och två hundar!

Kvällen tillbringades på altanen med kortspel och pizza!


Så var det dags att kasta loss igen....och kan man tänka....jag fick en plats
i båten och för första gången i mitt 56-åriga liv får jag chansen att gå Sotenkanalen....


Ganska nöjd var jag....en härlig upplevelse!

Vid Malmön hissades seglen och lilla jag fick helt plötsligt ansvar över focken....så kul
att segla och slippa motorns oväsen!


Framme i hemmahamn....Basteviksholmarna....
Vet inte vad som är lättast...focken eller två vovvar och en liten Wilma!

Avslutade med en sen lunch innan det var dags för avfärd mot Göteborg.

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"