söndag 1 juni 2014

Min schapendoes och jag. 4 dagar på landet

Hemma igen efter 4 lata soliga dagar på landet.
Visst är det skönt att vara hemma i stán men måste nog säga att jag redan saknar livet på landet. En kvällspromenad ner till hamnen och att se solen gå ner över havet kan jag inte uppleva här...
Vi måste säga att vi hade tur med vädret, varmt och soligt förutom en stund på lördag förmiddag då det var mulet och några droppar regn.
Nu är det ombytta roller, vi följde med en tur i Oscar och Albins lilla segelbåt. 
Första gången för Nea som tog det hela med ro, inte mycket som stressar upp denna vovve!
Nyduschad vovve på nyklippt gräsmatta! Vilken tur för mig att allt gräs försvann då pälsen torkade.....
Givetvis grillades det en del......
improviserade ihop en riktigt god potatissallad enligt principen "man tager vad man haver"
Kom hem i tid för att träffa yngste sonen några timmar, en helt ny sådan som plötsligt har både hår och skägg.
Nu väntar en ny kortvecka och snart är det dags för semester!
Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"