lördag 9 augusti 2014

Idag är jag riktigt stolt över min schapendoes. Nea av Ulfsäter

Tävlingsdags igen.....idag bar det av till Färgelanda och tävling i rallylydnad, nybörjarklass. Förhoppningen var ett godkänt resultat så att vi kan avancera upp till fortsättningsklass....
Många fjärilar i magen och tankar på hur jag bäst skulle få Nea motiverad lagom till start. 
Banan var trevligt lagd och jag tyckte nog att vi skötte oss bra, hade en go känsla i kroppen efter att ha gått banan....men inte kunde jag tänka mig detta!!!
Min underbara vovve såg till att vi hamnade på delad förstaplats...
Helt otrolig känsla....och Nea poserar glatt med pokal och leksak!
Nu väntar nya utmaningar för oss!
Åter på landet tar vi en go promenad och bara njuter segerns sötma!
Borta bra men hemma bäst! Nu blir det grillat och ett glas rött.
En liten bit oxfilé till Nea av Ulfsäter får det allt bli!!!
Kram Lena

5 kommentarer :

  1. Åh vad kul att hitta till din blogg :D Jag ska köpa en Shappe framöver och av Ulfsäter är en av kennlarna jag blivit tipsad om ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. En Schappe är en fantastiskt trevlig hund och ska jag ha en till ska jag ha en från Ulfsäter! Lycka till!

      Radera
    2. Jag ska verkligen kika närmare på dem :D Tack för "lyckatillet" :)

      Radera
  2. Stort grattis till en bra runda och en första plats! Lycka till i fortsättningsklassen! Vi tävlar avancerad klass imorgon!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"