torsdag 21 augusti 2014

Min schapendoes och jag......har tävlat igen!

Igår var det till att ladda igen för en sista tävling i Rallylydnad nybörjarklass.
Vi hade ju redan 3 godkända rundor så nu kunde vi slappna av och bara njuta.....trodde jag! Fjärilarna i magen infann sig iaf...en ok runda vill man ju ändå prestera.
Lyckades tagga upp Nea till en alldeles för hög nivå. Hoppade och skuttade som en valp och var hur taggad som helst!
Inte lätt att komma fram till lagom uppvärmning men det blev en väldigt rolig runda och jag var riktigt stolt över min lilla vovve. Lyckades skrapa ihop 84 poäng och det är jag väldigt nöjd med.
Nu går vi från sommar till höst.........och flyttar fram målen i rally från nybörjarklass till fortsättning. Innan jag tappat självförtroendet passade jag på att anmäla till dubbeltävling i slutet av september.
Here we come! Nea av Ulfsäter med matte!
Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"