måndag 18 augusti 2014

Min schapendoes och jag. Nu är det träning som gäller....

Nu är det träning som gäller...
Jag försöker komma i någon slags form igen efter sommarens utsvävningar. 6 km avverkades i ett rysligt tempo i Hisingsparken och avslutades med lite styrkeövningar hemma......riktigt stolt över mig själv!
Även Nea verkar känna stundens allvar....extra fokus på henne den här veckan. I morgon kurs i rallylydnad, förhoppningsvis kan vi få en chans att träna på hopp över hinder!
Onsdag kör vi en sista rallytävling i nybörjarklass. Just nu är hon oerhört taggad i allt jag ber henne göra men man vet ju aldrig hur dagsformen är på onsdag!
Torsdag blir det träning med härliga Schappekompisar och då är det nog läge att träna inför fredagens utställning. Ja ja då gäller det ju bara för Nea att vara så snygg som möjligt.........
Saken är ju den att Nea är en ganska reslig dam och jag tror inte att det går att krympa hunden......klorna klipptes iof idag och det kanske gör någon mm.
Vi avslutar dagen med att bara vara och det är vi ganska bra på!
Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"