söndag 28 september 2014

Min schapendoes och jag...helg

Igår lördag var det så dags för debut i fortsättningsklass i Rallylydnad. 
Tanken var att vi skulle få ett kvitto på hur vi ligger till och vad som behöver tränas extra under vintern.
2 tävlingar på en dag..... Förmiddagstävlingen slutade på 58 poäng, fick ingen bra kontakt med vovven som hellre nosade och kollade på folk som rörde sig runtom. Kan lova att jag fick ligga i för de poäng vi faktiskt fick! 
En stunds funderande innan nästa tävling ett par timmar senare......Jobbade upp Nea till en bra och energisk nivå, lite tveksam innan första skylten men sedan gick det kanon. Tog oss igenom 8:ans frestelse med full fokus på mig. Kommande moment gick också riktigt bra men sedan.......efter näst sista skylten får Nea korn på "frestelsen" och bestämmer sig för att bara dra. Traskar iväg och är totalt okontaktbar. Jag får ta tag i henne för att komma därifrån....DISKADE! Lite surt då vi hade 86 poäng fram till dess...... 
Ja ja nu vet jag vad vi behöver jobba med i vinter! Ny friska tag till våren!
På söndagen tog vi igen oss med ett besök hos mina föräldrar. Gott att bara vara en hel dag och att bli lite bortskämd......men en liten nypa frisk luft får man allt ta.....och lilla vovven måste ju ut och rastas.
Nu väntar ny vecka med nya möjligheter!
Kram Lena

2 kommentarer :

  1. Den där frestelsen är en riktigt frestelse! Nästa gång går det bättre!!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha så är det.....bara att träna vidare!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"