torsdag 19 maj 2016

Förr körde jag barnen till deras aktiviteter......

Nu när alla barnen flyttat hemifrån fortsätter jag
att köra till olika aktiviteter.....

nu är det hundarnas aktiviteter...att jag aldrig får nog!?

Det är allt tur att jag har naturen inpå knuten...det där med asfalt är inte riktigt
min grej.
Trots diverse kvällsaktiviteter brukar vi hinna med lilla skogsrundan.


Det är allt bra svårt att förstå att vi bara bor 8 km från Göteborgs centrum.


 Helt plötsligt vart det alldeles grönt. Trots att jag går här nästan varje dag blir 
jag ändå förvånad över hur snabbt det går...naturen är fantastisk!


De lurviga har haft fullt upp....

Noseworkträning hemma i trädgården i måndags.
Tisdag tog vi det lugnt....bara långpromenad.
Onsdagen bjöd på löpträning för Nea tillsammans med husse.
Lexie och jag tränade rally och hade kurs i Nosework.


Idag torsdag hann jag med att träffa kompisar en stund innan Lexies agilityträning.


Även Nea fick en stunds hoppträning....så uppskattat av oss båda!
Så enkelt med en hund som kan....fast jag måste nog säga att jag är imponerad av Lexie...
hon lär sig så snabbt!


I morgon efter jobbet blir det ytterligare Nosework för Lexie....extrainsatt träning
inför doftprov nästa vecka....
Hoppas inte nerverna spelar mig ett spratt...Lexie vet absolut vad som gäller.


Veckan avslutas med utställning i Hässleholm för lilla lurvet. Där kommer hon att
träffa flera av sina syskon och säkert en hel massa andra fina schapendoes.
Nea kommer att tillbringa helgen med Sandra...en riktig myshelg för hennes del!

Söndag får bli vilodag för Lexie...då är det rallyträning för Nea!

Galet med all denna hundträning men samtidigt så roligt!


Kram Lena

1 kommentar :

  1. Härligt att kika in på din blogg Har också två schappe flickor som pysslar med rally och lite agility! Trevlig helg/Ulrika

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"