tisdag 10 maj 2016

Sol måste vara amatörfotografens värsta fiende!

Att fota i sol är inte det lättaste...

det ögat ser ute blir inte alls detsamma på bild...hmmm, mycket att
tänka på och så mycket att lära.


Men visst var det mysigt att ligga på mage i gräset och känna doften av sommar!
En liten stund fick jag de lurviga att ligga still, samtidigt får tilläggas, Nea
är ju lite äldre så hon ligger allt kvar till dess att jag säger till.
Det lilla "trollet" är lite mer osäkert.....

Det är allt tur att fästingar verkar "hata" mig....annars kanske det känts lite olustigt med
närkontakt till de små krypens bästa jaktmarker.

Peppar peppar, till dags dato har jag aldrig haft någon fästing...


Den inte så populära maskrosen finns i massor...trots allt är de ju ganska så fina!
Ser dock helst att de håller sig borta från min gräsmatta.
Vissa år gör jag mitt bästa för att utrota dem från tomten....andra år låter vi gräsklipparen
göra jobbet....åtminstone för en stund.
Kriget mot maskrosen förloras alltid!


Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"