tisdag 7 mars 2017

Gröna fingrar

Gröna fingrar

är verkligen inget jag blivit begåvad med....

men denna julstjärna kan inte ens jag ta kål på!


Inte har jag hjärta att slänga den heller...vilken tur att jag köpte en vit.
De var två från början men den andra gav upp strax efter jul och lämnade
sin "kompis" alldeles ensam.


Lilla "stjärnan" har fått två nya vänner i köksfönstret som jag jobbar hårt på att
hålla liv i. Får se hur länge jag lyckas....inser att det är mycket törstiga så det gäller
att inte glömma vattna!


Vi har sedan några dagar något som liknar vinter.....


Tror inte någon hoppade högt av glädje när snön vräkte ner häromdagen.
Mars är en månad då man pendlar mellan hopp och förtvivlan...vill så gärna
ha lite värme och framförallt sol men inser också att det är så långt kvar.
Bara att gilla läget och glädjas åt att åtminstone hundarna håller sig rena
och fina.


Stå sa matte!


Sitt! 
Får passa på att träna lite i vardagen!
Sitt stå stanna kvar ligg......
Vovvarna jobbar på bra, givetvis ska de ha lite lön för mödan också....en liten
godisbit smakar mums.


Lite mums för oss tvåbenta...supergod torsk med frasigt täcke, mos, varma goda
tomater täckta med västerbottenost och sallad därtill...så gott!

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"