fredag 29 juli 2016

Förenar nytta med nöje!

En bra dag att besöka min kund på Rörö!

Inget högtryck varför det borde vara mindre köer att ta sig ut till de
nordligaste öarna i Göteborgs skärgård där jag har en kund.
Efter lunch tog jag med både make och vovvar som sällskap då jag
visste att det skulle vara ett tidsödande projekt...


Efter att ha tagit färjan till Hönö åkte vi vidare över Öckerö och Hälsö för att hamna
vid Burö färjeläge och här fick vi vänta dryga timmen på färjan vidare
till Rörö via Hyppeln. Visst borde jag vara mer rutinerad och kanske kollat tidtabellen
innan men kanske att jag trodde färjorna gick lite mer ofta mitt i högsäsong....så
var icke fallet.


Vilken tur att maken packat fikakorg så det blev en trevlig stund med utsikt över
Källö Knippla. Sämre kan man ha det en fredag eftermiddag i juli.
Lite oroväckande moln i bakgrunden....


Väl på färjan gick det undan!


Mitt resesällskap.


Efter kundbesöket på Rörö var tanken att vi skulle stanna, ta en promenad, äta middag.....
så synd då att jag glömde plånboken i bilen vid färjeläget....himlen
blev mörkare och det började så smått att regna...
Så himla typiskt oss!!!!


Bara att ta färjorna tillbaka mot fastlandet....stanna på vägen och köpa med pizza och 
äta hemma....
Det blir inte alltid som man tänkt sig men inte så illa ändå!


Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"