måndag 25 juli 2016

Under utbildning!

Lexie under utbildning...

på golfbanan!

Nu är det ju så att jag slutat med golf...min karriär på golfbanan var ingen större succé...
det gick upp och ner...mestadels ner mot slutet varför jag till slut gav upp...

Men man vet ju aldrig...kan ju alltid slå några slag och träna en stund
på övningsfältet.


Det går också utmärkt att följa med sin kära make som sällskap...komma med glada
tillrop och en del tips!


Då gäller det att även det lilla lurvet vet hur man beter sig på golfbanan.


Man måste kunna gå fint vid golfvagnen...bra jobbat husse!


Det går bättre och bättre...tror t o m Lexie tyckte det var rätt så kul!


Man får inte reagera när matte klämtar i klockan för att ge klartecken till
bakomvarande.


När spelare i bollen lämnar vagnen ska man vara lugn och stilla...inte skälla som
Lexie gjorde till en början.


Efter 5 hål trillade poletten ner och även Lexie lade sig tillrätta och bara väntade...
hon lär sig snabbt!

Nea som är rutinerad "golfspelare" vet exakt vad som gäller!


Hon är en "fena" på att ha koll på bollen...står alltid redo och vill springa efter men
sansad som hon ändå är drar hon inte iväg...hon har vält vagnen ett par gånger
i början av sin karriär...


En sådan vacker kväll och alldeles lagom varmt...


Sammanfattningsvis en riktigt go kvällspromenad!

Lexie får klart godkänt...kanske att jag hänger med på nästa golfrunda!
Några bra slag brukar jag iaf kunna få till.....

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"