fredag 1 juli 2016

Matlagning och Nosework!

Idag har det regnat...

En tur till Lysekil på förmiddagen då jag klarade att gå Kungsgatan fram och åter
utan regn.....precis när jag skulle ta ut och rasta hundarna kom det! Regnet!
Det blev en kort rastning...två blöta hundar och en blöt jag beger oss hem igen.

Vad göra?

Lyssna på Tiggaren av Sofie Sarenbrant.
Läsa GP.
Lösa sudoko.
Rasta vovvarna.

Nosework för de lurviga inomhus.
Lexie är lycklig, löser oftast uppgiften med enorm glädje och arbetsvilja.
Nea tar det hela med något större ro....lika glad och löser uppgiften något snabbare är
lilla yrvädret....nästan alla gånger.
Ibland får jag känslan av att lilltösen drar ut på nosandet för att få hålla på längre!

Hursomhelst...


det tar på krafterna


att jobba!

Jag ger Vår kokbok en ny chans...


Har nästan glömt bort denna husets egen lilla "bibel"....hittat många väldigt bra recept.


Rotselleri och morötter till såsen.


Så här skulle det se ut


och så här blev det....

Rasande gott! Det blir absolut en repris framöver!!!

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"