tisdag 7 oktober 2014

Min schapendoes och jag....idag kom hösten!

Vilken tur att vi fick en sådan fantastiskt fin helg med en massa sol, nu viner det runt knuten och regnet smattrar på rutan. Tur att jag inte putsade fönster i söndags som jag planerat!
Efter en rask långpromenad lagade vi riktig husmanskost som smakade gudomligt....
Potatismos och pannbiff som piffades upp med kantarellstuvning och lingonsylt....
Extra gott och roligt då jag plockat kantareller och lingon själv.......inga egenodlade tomater dock....kanske får bli ett senare projekt men man får glädjas och det lilla....smakade hur som helst gudomligt!
Syster Yster passade på att gotta sig vid diskmaskinen......inte lätt att få till en bra bild mitt i disken men men........
Nu lär det dröja innan lilla humlan vågar sig fram igen...........
Vi lär dock få fortsatt mycket frisk luft, som hundägare finns det visst inget dåligt väder.....!
Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"