torsdag 8 januari 2015

Man får vara glad även om himlen är grå!

Sådärja...

Idag återtog himlen sin vanliga färg....grå grå grå....


Vad kan man då glädjas åt sådär spontant.....det har iaf inte regnat, vovven har varit hyfsad torr efter promenaderna och i morgon är det redan fredag....
Tittar jag dessutom på en av bilderna från gårdagen får jag nästa lite vårkänslor.


Jag vet...riktigt så grönt var det inte men solen sken och jag överdriver lite med färgsättningen....
Dessutom vill jag egentligen ha en riktigt rejäl vinter innan vår och varmare tider.
Nya längdskidorna står i garaget och bara väntar på att få komma ut.


Lite spännande att se hur Nea funkar i skidspåret...


Juluppehållet träningsmässigt är slut för Nea av Ulfsäter. 
Idag tränade vi inkallning på lunchpromenaden, lite ringrostigt till att börja med.
Inomhus tränar vi backa.....så ivrig att göra rätt!
En del moment i rallyn behöver också tränas och det funkar ju alldeles utmärkt inomhus.
Nea som den schapendoes hon är vill väldigt gärna göra rätt och anstränger sig verkligen  med en glatt viftande svans.....och klick.....så kommer en Frolic!

Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"