tisdag 19 januari 2016

Efterlängtat och välkommet!

En massa snö!

Det var knappt man trodde sina ögon när de blå slogs upp i morse.

Det hade snöat hela natten och det var snö överallt...i massor!


Bara att börja skotta...nåväl, Mikael skottade medan jag gick runt kvarteret med 
hundarna.
Plötsligt folk utanför vartenda hus och alla pratade med varandra.
Ett lätt kaos ibland är bra för grannsämjan!

Lexie skuttade som ett litet rådjur medan Nea, i sviterna av löpet, har intagit
en lite mer deppig attityd.
Hade jag bara tagit fram en tennisboll hade hon studsat precis som Lexie.


Lätt kaos i trafiken med långtradare som blivit stående och totalstopp på
flera ställen. Jag har haft tur och arbetsdagen har förflutit lite långsammare men
utan några stopp pga av snön!


Efter jobbet innan mörkret föll tog vi en tur genom skogen.


Idag behöver jag inte välja - allt går i svart/vitt


Det var allt riktigt tungt före i skogen, hundarna blev fulla av "snöbollar" i pälsen.
Någon grad kallare och de hade klarat sig.


I morgon hoppas jag solen visar sig, då kommer Göteborg se ut som ett rikigt
sagolandskap.


Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"