måndag 25 januari 2016

En måndag i januari

En bra sådan!

En bra dag på jobbet där jag tog tag i ett par saker som släpat...nöjd!

En tur till skogen med de lurviga två...mötte en man på stigen, frågade om jag
skulle koppla hundarna.
- Det behövs inte om de är snälla sa mannen och snälla är de ju mina två.
Mannen blev dock mindre nöjd när glada Lexie skuttar fram och glatt
hoppar upp ... på mannens vita jacka. Såg hur han stelnade till och Lexie valde att slå
dövörat till. 

Visst älskar alla mig tänkte hon och fortsatte att hoppa, glatt viftande på svansen,
alltmedan jag kände svetten bryta fram. Tur att det fortfarande ligger snö
på backen, jag tror den vita jackan klarade sig....puh!


Lilltösen behöver fostras! Nästa gång kanske det är blött och lerigt och då får jag
skämmas ännu mer!


Kvällarna i TV-soffan ägnas nu oftast åt pälsvård. Nea är nu i det närmaste tovfri men 
på den lilla exploderar de, hittar nya hela tiden så det är bara att kamma på!


I helgen har Nea fått träna agility. Hopp och tunnlar funkar kanon men slalom får
vi allt träna ordentligt på! Övriga hinder har vi inte kört på ett tag...
Väldigt roligt och bra för mattes flås!


Idag slog jag på stort och körde ett Bodybalancepass, oerhört stolt över mig själv!
Lyckas alltid hitta en ursäkt för att inte träna trots att jag vet hur
gott det känns efteråt...


Grått, disigt och milt så nu tar det bra på snön men visst är det skönt att kvällarna
blir ljusare!

Kram Lena


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"