söndag 6 april 2014

Min schapendoes och jag, söndag

Vi njuter segerns sötma!
Inte trodde vi att detta var möjligt när vi begav oss till Sgvk:s utställning utanför Varberg i morse.
Nea måste, trots löp, varit på ett strålande humör, gick från klarhet till klarhet och plötsligt var vi BIR (Bäst i Ras) och hade ett cert med oss! 
Ytterligare några rosetter att lägga till samlingen....Härligt att få vara stjärna för en dag!
Vi har mycket kvar att lära vovven och jag, eller kanske främst jag, Nea är positiv, glad och ställer sig ofta rätt. Gäller framöver att jag har bättre koll på detaljerna....Viktigast är att vi har roligt tillsammans och idag blev det verkligen full pott!

Kritiken för dagen:
Vältypad välkonstruerad med fina proportioner. Bra huvud och uttryck, fina tänder, bra bett. Välutvecklad bröstkorg, passande benstomme, välvinklad, rör sig parallellt och  med härligt driv. Bra päls.

Idag blev det verkligen vovve för hela dagen. Tog en promenad då vi kom hem och nu ligger Nea utslagen på golvet, det tar på krafterna att vara snygg!

Kram Kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"