måndag 21 april 2014

Min schapendoes och jag. Rallylydnadstävling

Annandag Påsk och dags för tävlingsdebut i rallylydnad.
Det var ganska många fjärilar som for runt i magen då vi åkte ner till Halmstad tidigt i ottan. 
Tävlingen var i Skedalahed och arrangerades av SBK Halmstad, ett fantastiskt ställe med stort klubbhus och enorm gräsmatta.Vi fick starta sist av totalt 32 deltagande ekipage....nervös väntan!
Banan vi gick var rolig och varierande och väl där var det total fokus som gällde......när vi var klara var jag alldeles torr i munnen men hade en känsla av att det gått ok.
Tur att vovven var på min sida idag...Godkänd med 76 poäng. En sådan lättnad!!!!
Det tar på krafterna att vara duktig vovve så Nea tog en tupplur medan jag tittade en stund på duktiga ekipage i mästarklass.
Kram Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet Tassavtryck,,,,
har du inget konto klickar du bara på "anonym"